Lev livet

Jag har kommit på att jag inte alls har sovit många timmar under de senaste månaderna. För det första så jobbar jag mellan 4-12 som ni redan vet, då ringer min klocka så tidigt som tre på natten! Det blir inte många timmars sömn. Inte precis lätt och somna sju på kvällen. Sen på helgerna så borde man ju kunna vila upp sig. Ja visst de kan man. Men vill man? Nope. Då vill man umågs med sina kompisar och ha roligt! Det är väl meningen att man ska vara pigg och utvilad nu lagom till att skolan börjar igen. Kommer jag att vara det? Nej, knappast. Skulle behöva ett sommarlov till! Vart har sommaren tagit vägen? Är det meningen att den är över nu? Vad är detta? Vi var på arfter beachen endast en gång i sommar, skandal! Vad har hänt? Vad har hela sommarlovet tagit vägen? Ok, jag skulle kunna klaga på mkt just nu. Men det har jag inte tid till. Så jag får helt enkelt skippa det och leva med att sommarlovet snart är över. (Hur hemskt låter inte det?!)

Gårdagen var det för och främst lite förfest hemma hos Madeliene. Runt åtta tog vi bussen till Kvibille där det var 18års kalas för Pontus och Albin. Själv var jag inte på topphumör, efter en veckas arbete så ville jag bara hem och sova. Sagt och gjort, runt elva tog jag bussen hem för att sova! Idag är jag pigg och gla, så om vädret håller i sig kan det bli en lyckad kväll! (Det kan det självklart även om det regnar, men det är ju roligare om det är upehåll!) Ikväll ska vi fira Annas 18-årsdag med lite grillfest efter det blir det utgång! Nu sitter jag och tar det lugnt, funderar på att börja mig göra i ordning snart. För vid halv sex tiden kommer Malin och hennes mamma och hämtar mig för att sedan köra oss ut till Tylösand.

Idag ringde mamma och väckte mig vid elva, frågade om jag ville följa med in till stan. Så vid halv tolv gick jag bort till hennes jobb för att möta henne. Gick in till stan och köpte lite småsaker. Är fortfarande på jakt efter en almanacka, hittar ingen jag vill ha! Det måste jag göra innan skolan börjar, för det är ett måste. Annars kommer jag aldig klara mig i skolan. Plus att jag skriver upp massa roliga saker i den. Plus att det är min favoritsyssla på tråkiga lektioner. Måla och fixa, skriva upp kommande saker i almanackan! Almanackan jag har nu är slut, så jag måste verkligen få tag i en snart! Oj, vilket långt inlägg det blev. Det var inte alls meningen, haha! Nu får jag återgå till mitt liv, vad ska ni göra ikväll? I vilket fall, ha en rolig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0