Midsommar

Jag börjar med att skriva om min midsommarhelg. Jag kanske borde börja med att skriva om vår resa, men i och med att det har hänt så mycket, så är det mycket att skriva om. Tanken av att bara skriva så mycket får mig att inte vilja skriva, men samtidigt vill jag berätta hur roligt vi har haft det! Men om jag tänker efter så är det bättre om jag tar det imorgon, så om ni är sugna på att läsa om Mallis så kika in här imorgon! Ikväll skriver jag om min midsommar!

Fredag: Jag kanske borde ta det från början? För att ni ska förstå hur trötta och sletna jag och Frida var denna dag. Vi gick och la oss sex på morgonen efter en lång natt festandes, i och med att jag fyllde 18 torsdagen så firade vi det! Kan även säga att jag fick en skyllt av Frida där de stod: 18 Today, som jag fick gå runt med hela dagen! Så alla som vi gick för vi grattade mig ^^ Aja, tbx till fredagen. La oss sex, för att få sova ett antal minuter. 45 minuter för att vara exakt, 6:45 ringde klockan och vi var tvugna att gå upp varken vi ville eller inte. En timme senare kom vår buss och hämtade oss, tog oss till flygplatsen och vi checkade in. 4-5 timmar efter det befann vi oss i en bil norrut, back to Halmstad. Det var rätt så deprimerande och komma hem till regn, när vi i stort sett har haft sol i två veckor.. Väl hemma, var det bara till att duscha och byta om för att en timme senare ta bussen hem till familjen Nyvelius. Där det bjöds på god midsommarmat! Tanken var att vi skulle på fest till en stuga på Östra, men då har de folket som skulle vatt där stuckit till Karlstorps camping istället, fråga mig inte varför. Vi stack dit för att träffa våra kompisar från Värnamo, en sak är ju säker jag kommer aldrig mer åka dit på midsommar. Vi möttes av flera polisbilar och poliser, flera ordningsvakter, inhängnat område, flera fulla vinglandes  turister som sjöng en och annan sång. Jag förstår mig inte på dem, det var inte roligt alls. För att få komma in på campingen var man tvungen att betala inträde på 300kr, inte en chans att jag gjorde det. En av killarna kom med förslaget att vi kunde klättra över staketen, oavesst det skulle ju säker funka. Jag menar det kryllade av ordningsvakter och poliser! Haha. Så vi övertalade dem att följa med in till stan istället, vilket de gjorde. Så vi tog bussen in med ett gäng partyglada killar. Som livade upp stämningen en del på bussen, tror inte att busschauffören var speciellt glad, men vafan. Det är ju bara midsommar en gång om året? Väl framme i stan gick vi en runda, senare bestämde vi oss för att ta bussen hem då varken jag eller Frida var på festhumör! 

Lördag: Vaknade upp rätt så tidigt, stack hem till Frida en sväng för att hämta mina saker och min present, som jag för övrigt tycker väldigt mycket om. En glasskål i en båtmodell typ, finns i olika storlekar så jag ska ta mig och köpa de andra också :) Väl hemma igen, så var det bara till att börja städa, packa upp resväskan och hjälpa mamma laga maten till kvällen. Timmarna gick snabbt, förste gästen som kom var Malin vid sex (mycket roligt och träffa dig igen!) Fick ett halsband och armband även masker till hår och ansikte! Det är välbehövt kan jag säga. Ska se till att ha en dag då jag ska ta hand om min kropp, hemmaspa! Runt sju kom resten av gänget: Frida, Pilla och Emelie. Jag bjöd bara de av mina kompisar som är över 18, i och med att vi skulle ut på puben senare. Så ni andra, vi får ta och fira mig någon annan dag! Till middag bjöds det på någon kycklinggratäng, ris och sallad. Efterrätten var kladdkaka som jag för övrigt var sugen på hela min vistelse på Mallorca! Fråga mig inte varför? Efter det chips och godis! Mycket bättre kan det inte bli, trevligt umgänge och god mat (om jag får säga det själv). Detta måste vi göra om gott folk! Vid halvtplv ringde vi taxin och åkte in till stan. Lata som dom är tog vi taxin, det tar bara 15 minuter att gå in till stan från mig. Aja, i vilket fall så hamnade vi på Elvan där vi va nån timme, efter det stack vi till Valentine där det bjöds på dans och sång! Fråga mig inte vad klockan var när vi tog taxin hem igen, för det har jag ingen aning om. Okej, det kanske blev lite för mycket dricka för mig igår, men vafan man är ju bara ung en gång i livet? ;) Mycket lyckad kväll måste jag säga, tack tjejer! <3

Söndag: När jag vaknade i morse var jag inte lika pigg som jag varit dan innan kan jag säga. Jag brukar aldrig bli bakis, men i morse blev jag det. Vad kan det bero på? Måste ha varit all vin jag drack dan innan..  Halva dagen har jag tillbringat i min underbara säng! Tagit igen ett antal timmar jag har förlorat de senaste två veckorna. Har inte gått utanför dörren idag, varför skulle jag göra det egentligen? Ösregn hela dagen, så nej tack. Jag har kollat film, läst en bok och läst min nya veckorevyn. Även kollat igenom ett x antal bilddagböcker, lagt in bilder på bdb. Så om ni är nyfikna på min gårdag, in med er där och kolla! Kommentera bilderna när ni endå är inne vetja ;)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0